vineri, 19 noiembrie 2010

CFR

CFR-ul  nostru, cel mai sigur transportator, etc, etc. A fost și nu cred că va mai fi . De trei zile trenul accelerat Vatra Dornei –București întârzie. Nimic nou, nimic surprinzător, nici măcar tragic. Nici faptul că dna de la difuzor anunță strict întârzierea care nu e aceeași cu  cea afișată pe tabela din gară. Nicio scuză adresată călătorilor. Întârzie punct.
Ai sta în gară, da nu poți. Cum intri, te întâmpină o duhoare în care predomină mirosu de urină. Dar e cald. Și oamenii stau, căci pe peron este curent. Oamenii stau. Au priviri inexpresive. Așteaptă un tren. În picioare, căci în general scaunele sunt ocupate de cei a căror locuință de noapte e gara. Adolescenți, maturi, bătrâni, cu haine culese de prin tomberoane,  măști ale rușinii și tragediei, dorm la căldură în gară. Și uneori fac pe ei. Acolo, în gară, pe scaune. Pute, pute, da-i călduț!.
 Însă nu te poți plânge că nu ai alternativă- fie stai în gară și îți chinui simțu olfactiv, fie te călești pe peron. E frig, curent și mizerie, da nu pute!
            Când într-un final vine trenu, ai grijă să te îmbrâncească oamenii grăbiți să urce și să prindă un loc mai bun și pe bună dreptate.La clasa a II-a sunt câte opt locuri în compartiment, scaune bune pentru cei care nu au probleme cu greutatea. Dacă ai peste 60 kg, mai bine îți iei două locuri sau, dacă nu ai probleme de conștiință îl înghesui pe ăl de lângă tine. La clasa I, scaunele îs mai generoase, nu ai probleme cu spațiul, dar sunt cam mizere și din când în când ai supriza plăcută de a-ți aminte de zicala din copilărie Noapte bună, somn ușor, șapte purici pe-un picior!.
            Înțeleg că e perioaaaaaaadă dificilă, că se lucrează din greu la reabilitatea infrastructurii și asta deschide alt subiect- reabilităm pe bani publici ca apoi să privatizăm anumite tronsoane... Răspunsul la reclamațiile călătorilor față de proasta calitate a serviciilor CFR are cam următoarele componente- întârzierile sunt cauzate de lucrări, trenurile sunt murdare din cauza călătorilor ( și poliția TF ce rol mai are?), tarifele cresc din cauze economice, deci totul e din vina altora, CFR-ul are bunăvoință și campanii publicitare....e de ajuns nu?
            Oare ce s-ar întâmpla dacă, într-o bună zi NIMENI nu și-ar cumpăra bilet la tren?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu